Gramatic Social Media Report

Pentru al doilea an consecutiv, agenția de comunicare digitală Gramatic lansează raportul privind Social Media în Moldova, cu informații culese din mai multe surse. Află din acest eBook cum utilizatorii din Moldova folosesc rețelele de socializare. Raportul acoperă anul 2016 și conține informații culese din mai multe surse.

Descarcă gratuit – gramatic.md/socialmediareport

Despre Gramatic Social Media Report au scris Independent.md, PrimeHotnews.md, Publika TV, Canal 2, Zugo.md, Diez.md, InfoPrut, EA.md,  Agora.md, Moldova Suverana, RTR.md, Costin.ro și alții.

Case Study: Extinderea Moldtelecom în Social Media

Social Media nu mai este un moft, dar o necesitate pentru toate brandurile din Moldova, fie că sunt la început de drum sau branduri cu o notorietate deja formată.

Echipa Gramatic a realizat în ultimele luni comunicarea în Social Media a operatorului național Moldtelecom, integrând astfel rețelele de socializare în mixul de comunicare al companiei. Vă prezentăm un studiu de caz cu obiectivele setate și rezultatele obținute în această perioadă.

120.000 utilizatori Instagram în R. Moldova

În luna aprilie 2016 rețeaua de socializare Instagram a atins cifra de 120.000 utilizatori în Moldova, o creștere cu peste 20% din decembrie 2015. Dacă această tendință va continua și în următoarele luni, putem estima că la sfârșitul anului, numărul utilizatorilor Instagram în Moldova va depăși 160.000.

Din luna septembrie a anului trecut, pe Instagram a devenit posibilă publicitatea plătită pentru branduri. Din acest motiv în rețea apar tot mai multe anunțuri sponsorizate. Companiile încearcă să se strecoare prin fluxul de postări creative, prezentându-și produse într-un mod cât mai inedit și similar cu tendințele de conținut. Prin urmare și acest lucru a influențat într-o anumită măsură numărul total de utilizatori.

Gramatic vă prezintă cele mai interesante statistici despre Instagram în R. Moldova, conform Facebook Ads Manager (aprilie 2016):

1. Distribuția după vârstă și sex

Categoria de vârstă 18-34 ani reprezintă 71% din numărul total de utilizatori.

Analiză: Performanța băncilor din Moldova pe Facebook

Prezența băncilor din Moldova în Social Media stârnește tot mai multe discuții. Cât de eficient este acest canal în dezvoltarea serviciilor bancare și care este impactul promovării pe Facebook – sunt doar câteva dintre obiectivele propuse spre cercetare în analiza efectuată de agenția digitală Gramatic.

În ultimul an s-a observat o creștere semnificativă a numărului de fani ai băncilor pe Facebook. Acest lucru este datorat faptului că cererea consumatorului în informație rapidă și utilă este tot mai mare, respectiv și băncile și-au îndreptat privirile spre serviciile social media.

Principalul canal Social Media de promovare a băncilor rămâne a fi Facebook, cu un număr total de 43.886 fani, în comparație cu circa 14 mii fani acum un an în urmă.

Astfel, numărul fanilor pe Facebook a băncilor din Republica Moldova, la data de 1 februarie 2016 este următorul:Infografic-01-01

Echipa Gramatic vă prezintă o analiză a activității băncilor din Moldova pe Facebook după următorii indicatori:
– numărul de utilizatori care au apreciat pagina;
– numărul de actualizări și calitatea acestora;
– rata de engagement (numărul de like-uri, comentarii și distribuiri din ultimele 2 săptămâni).

Ziua Independenței: cele mai interesante postări ale brandurilor pe Facebook

La 27 august R. Moldova a împlinit 24 ani de independență. Pentru brandurile prezente pe Facebook acesta poate fi un prilej pentru a genera reacții pe măsură și emoții caracteristice acestei sărbători.

Echipa Gramatic a făcut o analiză a brandurilor moldovenești care au fost active astăzi pe Facebook. Vă invităm să apreciați 19 cele mai interesante și interactive postări.

Dacă Republica Moldova ar fi un vin, ar avea o vechime de 24 ani și cu siguranță un gust excepțional. Am avut norocul de…

Posted by mimí on Wednesday, August 26, 2015

Astăzi, Republica Moldova marchează 24 de ani de la independență. Este sărbătoarea, care inspiră în sufletele miilor de…

Posted by Chateau Vartely Wine. Culture and Leisure Resort on Wednesday, August 26, 2015

“Creativity is the new normal!”

Zilele acestea suntem la București la ICEEfest, cea mai mare conferință dedicată Internetului, comunicării, marketingului digital și tehnologiilor aferente din Europa de Est. 

O sesiune aparte a fost despre creativitate. Geoffrey Hantson de la agenția Happiness (Belgia) a subliniat importanta creativității în comunicarea brandurilor. Iar premisa este că oamenii nu mai cred în publicitate, ci mai degrabă în recomandările altor oameni. Astfel e timpul potrivit ca brandurile să dezvolte idei creative – pentru că oamenii discută, transmit și recomandă tot ce este creativ!

Am decis să notăm pe blog exemplele de campanii care ne-au inspirat cel mai mult la ICEEfest:

1. Turn people into action

Pentru a sensibiliza oamenii despre riscurile apărute în urma expunerii la soare, pe o plajă din Peru a fost lansată o rețea Wi-Fi disponibilă doar în zona acoperită de umbră.

500.000 utilizatori de Facebook în R. Moldova

În această săptămână rețeaua de socializare Facebook a atins cifra de 500.000 utilizatori în R. Moldova, o creștere cu circa 140 de mii pe parcursul ultimelor 12 luni. Prin urmare din cei 1,7 mln. utilizatori moldoveni conectați la Internet, 28,7% sunt utilizatori ai Facebook.

Deși Facebook crește cel mai rapid în Moldova, Odnoklassniki rămâne în continuare în top cu peste 1 mln. utilizatori înregistrați. Pe parcursul ultimului an se atestă și o creștere a activității brandurilor pe Facebook.

Gramatic vă prezintă cele mai interesante statistici despre Facebook în R. Moldova, conform modulului Audicence Insights (martie 2015):

1. Distribuția după vârstă și sex

Categoria de vârstă curpinsă între 18-34 de ani reprezintă 65% din numărul total de utilizatori.

Studiu de caz: Se caută imaginea Vita Baby!

La sfârșitul lunii august echipa Gramatic a avut parte de un proiect deosebit, dedicat mămicilor care au copii cu vârsta cuprinsă între 3-18 luni. Un segment destul de îngust și o provocare pe măsură.

Mai jos vedeți care au fost obiectivele, soluțiile și rezultatele campaniei.

Profilul clientului

Compania “Orhei-Vit” este lider al industriei de producere a sucurilor, nectarelor și hranei pentru copii din Republica Moldova. Compania deține cele mai populare branduri pe piața moldovenească în segmentele lor: Naturalis, Vita, Vita Premium, Gustos, Vita Baby.

Tendințe în social media pentru 2015

Social Media este un mediu care se schimbă constant. Mulți nu s-au grăbit să tipărească cărți despre comunicarea în acest mediu. Motivul este unul evident: comportamentul consumatorului în internet diferă de la un an la altul sau chiar mai des.

Echipa Gramatic a pregătit 5 tendințe care în opinia noastră vor domina anul 2015.

1. Conținutul video integrat

De la an la an clipurile video distribuite de utilizatori și branduri pe Facebook se mărește de 3,6 ori. Asta a făcut ca în ultima perioadă să fie modificat algoritmul de afișare a conținutului pentru utilizatori, astfel încât clipurile video încărcate nativ au prioritate comparativ cu conținutul care face trimitere la YouTube.

Salut, am lansat Gramatic!

2014 a fost anul în care am pus bazele unei echipe pasionate de digital în care fiecare membru este un profesionist care își știe rolul, totodată anul în care am reușit să implementăm câteva strategii online pentru companiile din țară. Astăzi vă zicem salut, am lansat Gramatic!

Gramatic este o agenție de comunicare digitală care vine să cucerească prin felul de a spune poveștile bine. Premisele de la care pornim în realizarea fiecărui proiect sunt de fapt și provocările noastre: crearea unei imagini prietenoase pentru branduri, anticiparea tendințelor și adaptabilitatea în funcție de mediu.