Mass-media din Moldova: Cine e mai interactiv pe Facebook?

Organizațiile mass-media din R. Moldova continuă să fie active în rețelele sociale, iar pentru multe portaluri de știri Facebook este cea mai importantă sursă de vizitatori.

Echipa Gramatic colaborează cu organizațiile media pentru a le face mai interactive. Astfel, în perioada 1-31 iulie 2019 am analizat îndeaproape peste 90 de pagini locale de media, ca să înțelegem cine generează cele mai multe interacțiuni sau ce tip de conținut este apreciat de utilizatori.

  • Prima ora este pagina cu cele mai multe interacțiuni pe Facebook. Postările distribuite în luna iulie au acumulat 350.000 reacții, comentarii și distribuiri.
  • Pagina Ştiri.md distribuie cele mai multe postări – 2.300, în mediu 73 postări/zi. Urmează Unimedia portal de ştiri (2.200 postări) și PUBLIKA.MD (1.800 postări).
  • Cotidianul.md are cea mai mare rată de interacțiune – 33%. O pagină cu doar 7,9 mii de abonați generează un total de 79.000 interacțiuni.
  • Pe pagina TV8 se comentează cel mai mult: 34 mii de comentarii în decursul ultimei luni.

Topul paginilor după interacțiuni (Iulie 2019)

Numărul mediu de reacții per postare

Prima ora se bucură și de cele mai multe reacții per postare.

Top postări (Iulie 2019)

În perioada 1-31 iulie 2019, paginile de media din Moldova au distribuit 38.982 postări pe Facebook.

  • Videoclipul Liei Taburcean publicat de Prima oră a adunat cele mai multe reacții (32.000). A doua cea mai populară postare este la fel un videoclip.
  • Din cele 38.982 postări distribuite, 86% sunt link-uri, 11% clipuri video și doar 3% sunt fotografii.

Mai jos vedeți TOP 25 postări după numărul de reacții.

*În clasament sunt incluse doar paginile de media din Moldova (portaluri de știri, posturi TV, radio, emisiuni, ș.a.). Paginile cu mai puțin de 5 mii de abonați nu au fost analizate.
**Dacă o pagină a fost omisă din clasament, ne puteți scrie pe Facebook și vom actualiza informația. Ultima actualizare – 8 august.
***Pentru a analiza în mod individual performanțele organizațiilor media, sugerăm instrumentele: Blogtop.md și Trafic.md.

Glosar termeni:
Number of fans – numărul total de fani ai unei pagini.
Number of posts – numărul total de postări distribuite de o pagină în perioada 1-31 iulie 2019.
Total reactions, comments, shares – numărul total de interacțiuni la postări (like, comentarii, distribuiri).
Reactions per post – media reacțiilor (like, sad, haha, etc) la o postare.

Autor: Radu Lisita
[email protected]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *